دفتر حسابداری ژیــــار پیرانشهر
دفتر حسابداری ژیــــار پیرانشهر

ارائه کلیه ی خدمات حسابداری در پیرانشهر
 
 
خبات موریک

باعرض سلام وخوشامد گویی### مدیران این وبلاگ با مهارت و تخصص لازم وکادری مجرب آماده هرگونه همکاری در زمینه حسابداری وفعالیت های اقتصادی با شرکت ها صاحبان سرمایه ومالکان ومدیران محترم می باشد.
khabat.morik@yahoo.com

 

پیوند ها

ردیاب خودرو

 

مطالب اخير

فرمت کردن فلش مموری (( فلش مموریم فرمت نمیشه))

جزوه پیشرفته 2

جزوه اصول حسابداری1(ویژه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی / دانشگاه پیام نور /دانشگاه آزاد

آموزش اکسل مقدماتی وپیشرفته به زبان فارسی

نمونه کدینگ حسابهای شرکتهای تولیدی فرش ماشینی و نساجی

سوالات کنکور ارشد حسابداری

منابع کنکور ارشد حسابداری

دفاتر قانونی

دفـــتـــر حـــــســـابــــداری ژیـــــــار پيرانشهر

 

آرشيو مطالب

خرداد 1391

 

پیوند های روزانه

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

الوقلیون

 

امكانات جانبي

RSS 2.0

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 13
بازدید کل : 163
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



ابزار رایگان وبلاگ
مدل لباس
 
 

Weblog Themes By Blog Skin

دفاتر قانونی

 تحریر دفاتر قانونی

الف . شرکتهای تجاری باید قبل از پایان هر سال مالی اقدام به ثبت و پلمپ دفاتر قانونی خود (دفتر روزنامه / دفتر کل)نزد اداره ثبت شرکت ها ، جهت سال آینده نمایند. لذا دفاتر هر سال مالی باید درسال مالی قبل پلمپ شده باشد .

✍ اداره ثبت شرکت ها  با درج نام شرکت و نوع آن ( سهامی و تضامنی و .. )، تعداد جلد هر نوع دفتر، تعداد صفحات هر دفتر، شماره و تاریخ پلمپ برچسب بارکد دارآن را صادر و در ابتدا و انتهای هر دفتر درج می کند .

ب . شرکت های تجاری باید هر رویداد مالی را در تاریخ تحقق و تحمل آن ثبت نمایند و اگرتاخیری در ثبت باشد دفاتر رد و علی الراس می گردد

ج . شرکت های تجاری می توانند با ارائه نرم افزار حسابداری خود به اداره امور مالیاتی و دریافت مجوز به جای ثبت هر رویداد مالی در دفاتر خود اقدام به ثبت گردش عملیات مالی هر ماه در دفاتر خود نماید

✍ در این روش در دفاتر قانونی فقط 14 ثبت مالی صورت می گیرد ( سند افتتاحیه + 12 ثبت گردش عملیات هر ماه + سند اختتامیه )

✍ ارائه نرم افزار نیز باید مانند پلمپ دفاتر در سال مالی قبل صورت گرفته باشد

د . در صورت ثبت اشتباه در دفتر قانونی باید با خودکار قرمز آن را خط زده و عدد صحیح را درج نمائیم .

 

-         ارائه اظهار نامه مالیات و عوارض ارزش افزوده

الف . شرکت های تجاری باید هر سه ماه به میزان درآمد ها و هزینه های خود اظهار نامه ارزش افزوده ارائه دهند

✍ در سال 1389 باید به میزان 3% درآمد تحقق یافته طی دوره 3 ماهه مالیات و عوارض پرداخت و به میزان 3% هزینه ها و خرید های تحمل شده طی دوره 3 ماهه مالیات و عوارض استرداد گردد.

✍ 55% نرخ ارزش افزوده  برای مالیات و 45% آن عوارض می باشد

✍ طبق قانون برنامه پنجم توسعه هر ساله یک واحد درصد به نرخ پایه(3%) تا سقف 8 % اضافه می گردد

✍ اگر مالیات و عوارض ارزش افزوده فروش و درآمد ها بیشتر از مالیات و عوارض ارزش افزوده خرید باشد باید تفاوت پرداخت شود و اگر برعکس باشد در پایان هر دوره 3 ماهه باید تفاوت استرداد و یا به دوره بعد منتقل شود .

ب. فرصت ارائه اظهار نامه مالیات و عوارض بر ارزش افزوده  تا 15 روز پس از پایان هر دوره 3 ماهه می باشد

ج . اگر شرکت های تولیدی اقدام به فروش مواد اولیه خود کنند، علاوه بر پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده فروش باید مالیات فروش مواد اولیه را نیز پرداخت کنند .

د . فاکتورهای فروش و خرید مواد و خدمات باید طبق نمونه فرم اداره امور مالیاتی باشد در غیر این صورت قابل قبول نمی باشد .

ه . در هنگام ثبت اظهارنامه ارزش افزوده الکترونیکی باید شناسه ملی واحد تجاری نیزوارد گردد .

برای دریافت شناسه ملی به اداره ثبت شرکتها  مراجعه نمائید

و . اظهار نامه مالیات و عوارض ارزش افزوده را می توان یک بار اصلاح نمود .

-         سایر نکات

الف . اظهارنامه هر سال مالی باید تا 31/04/ سال بعد به اداره امور مالیاتی ارائه گردد

ب . در زمان بررسی اسناد و مدارک و دفاتر قانونی توسط ممیز مالیاتی باید صورت گردش مواد اولیه ، صورت گردش کالا، و فرمول عوامل تولید ارائه گردد . در صورتی که صورت گردش مواد و کالا تناقض داشته باشد دفاتر رد می شود

موجودی مواد اول دوره + خرید طی دوره – مصرف شده/ فروش رفته طی دوره = موجودی مواد اولیه پایان دوره

موجودی کالای اول دوره + خرید/ تولید طی دوره – فروش طی دوره = موجودی مواد اولیه پایان دوره

درصد عوامل تولید = مواد + دستمزد + سربار = 100%

مواد مصرف شده + دستمزد + سربار = تولید طی دوره

ج . باید درصد عوامل تولید منطقی باشد به عنوان مثال اگر در یک صنعتی به طور معمول 70درصد مواد و 25 درصد دستمزد و 5 درصد سربار باشد و ما 80درصد دستمزد و 20درصد مواد و سربار ارائه دهیم به دلیل غیر منطقی بودن درصد عوامل تولید و درواقع غیر واقعی بودن صورت های مالی دفاتر رد می گردد.

د . قبوض آب و برق و... در زمان پرداخت آنها ثبت می گردد . ( البته با مشورت ممیز) در غیر اینصورت در زمان دریافت صورت حساب یک بدهی ایجاد کرده و در زمان پرداخت آن بدهی تسویه می گردد .

ه . در هنگام ارائه اظهار نامه مالیات محاسبه شده و پرداخت شده توسط واحد تجاری به عنوان مالیات ابرازی در نظر گرفته می گردد و مالیات تعیین شده توسط ممیز پس از رسیددگی به عنوان مالیات قطعی می باشد که ما به التفاوت مالیات ابرازی و قطعی پرداخت گردد .

و . اگر در طی دوره مالی قراردادی جهت ارائه و یا دریافت خدمات و یا ساخت پروژه ای  منعقد گردد بلافاصله باید 5% آن را به عنوان مالیات پیمان به اداره امور مالیاتی پرداخت گردد . پرداخت حق الزحمه حسابرس و یا خدمات حسابداری ( در اظهارنامه)مشمول این قانون می باشد

ز . استهلاک دارائی های ثابت با توجه به ماده 151 قانون مالیات های مستقیم باید محاسبه گردد .

ح . در پایان هر ماه باید صورت حقوق مزایا پرسنل ماه قبل به همراه مالیات بر درآمد پرسنل به اداره امور مالیاتی ارائه گردد و باید با صورت حقوق و مزایا ارائه شده به تامین اجتماعی یکسان باشد.

ط . اگر فاکتور فروش و یا خریدی از واحد تجاری به دست ممیز مالیاتی برسد که در دفتر اعمال نشده باشد ممیز مالیاتی به دلیل عدم شفافیت و صداقت در ثبت رویدادهای مالی دفاتر را رد می کند

به موجب بند 2 ماده 20 آئين نامه نحوه تحرير دفاتر عدم ثبت يك يا چند فعاليت مالي در دفاتر به شرط احراز موجب رد دفاتر است.

✍ ممیز مالیاتی از تمام سازمانها  استعلام گرفته  و اگر صورت حسابی از واحد تجاری صادر و یا دریافت شده باشد و واحد تجاری آن را ثبت نکرده باشد دفاتر رد می گردد .

موارد رد دفاتر :

1-در صورتي که دفاتر ارائه شده به نحوي از پلمپ خارج شده و يا فاقد يک يا چند برگ باشد.
2 - عدم ثبت يک يا چند فعاليت مالي در دفاتر به شرط احراز .
3 - تقدم ثبت يک يا چند معامله نسبت به تاريخ وقوع آنها.
4 - ثبت تمام يا قسمتي از يک فعاليت بين سطرها.
5 - ثبت تمام يا قسمتي از يک فعاليت بين حاشيه ها.
6 - تراشيدن و پاک کردن مندرجات دفاتر به منظور سوء استفاده.
7 - جاي سفيد گذاشتن بيش از حد معمول در صفحات و سفيد ماندن تمام صفحه در دفتر روزنامه.
8 - محو کردن مندرجات دفاتر با وسايل شيميايي.
9 - بستانکار شدن حسابهاي بانکي و نقدي ناشي از تقدم و تاخر ثبت حسابها و دريافت و پرداخت.
10 - عدم ارائه يک يا چند جلد از دفاتر ثبت و پلمپ شده و نانوشته.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 23 خرداد 1391برچسب:نحوه ی تحریر دفاتر قانونی,,,,, ,

|
 

اسلایدر

دانلود فیلم